Sposoby na uniknięcie przeziębienia

11. maja 2016 Zdrowotne 0

Bez względu na to, jakie środki zapobiegawcze zostaną zastosowane, w sezonie zimowym nie sposób uniknąć przeziębienia. Pierwsze kichnięcie czy początkowy kaszel nie muszą jednak oznaczać, że za chwilę trzeba będzie położyć się do łóżka. Można zastosować kilka sposobów na to, by nie dopuścić do rozwoju choroby.

Oprócz klasycznej witaminy C, warto sięgnąć po cynk. Jego zastosowanie tuż po zaobserwowaniu pierwszych objawów choroby łagodzi jej przebieg i pozwala szybciej wrócić do zdrowia.

Człowiek narażony na stres może być bardziej podatny na łapanie wirusów i bakterii. Wyciszając swój umysł poprzez medytację, zachodzi mniejsze ryzyko wystąpienia przeziębienia. Medytacja skraca długość zachorowania i łagodzi przebieg.

W czasie przeziębienia warto pić dużo wody szczególnie niegazowanej. Dobrze nawodniony organizm nawilża kanaliki nosowe, co pozwala na szybsze pozbycie się kataru i bakterii.

Płukanie gardła jest kolejnym sposobem na walkę z jego bólem. Można to robić domowym sposobem płukając wodą z solą, jodyną bądź czystą wodą lub ziołami- szałwią czy rumiankiem. W ten sposób gardło oczyszcza się z bakterii.

Regularne ćwiczenia wzmacniają odporność, ale jeśli przeziębienie już zaatakuje, warto zrezygnować na kilka dni z treningów. Powstrzymanie się przez kilka dni od ćwiczeń pozwoli organizmowi szybciej się zregenerować.

Czosnek od lat jest jednym z najbardziej znanych domowych środków zwalczających bakterie i wirusy. Jest niezwykle skuteczny w walce z infekcjami dróg oddechowych. W okresie przeziębienia dobrze dodawać go do większości potraw.


Czosnek- naturalna szczepionka przeciw grypie

25. kwietnia 2016 Zdrowotne 0

Czosnek posiada silne oddziaływania, jest jak naturalny antybiotyk, lecz w przeciwieństwie do lekarstwa, nie pozbywa się użytecznych bakterii potrzebnych w naszym organizmie, a tym samym nie osłabia naszego systemu immunologicznego. Jest wprost przeciwnie- czosnek pokrzepia, wzmacnia i buduje odporność organizmu, jednocześnie wykazując silne działanie antywirusowe i przeciwgrzybiczne, a także przeciwbakteryjne, przeciwalergiczne oraz przeciwnowotworowe.

Czosnek stosuje się również w przypadku chorób takich jak: cukrzyca, nadciśnienie, miażdżyca, alergie, infekcje wirusowe, bóle zębów, rak, impotencja, przeziębienie, choroby serca czy wysoki poziom cholesterolu.
Żeby cieszyć się z właściwości, jakie posiada czosnek oraz z siły jego działania, warto mieć na uwadze, że działanie lecznicze ma wtedy, gdy konsumowany jest w surowej postaci. Najlepiej jest go rozgnieść na dziesięć minut przed spożyciem, by powietrze pobudziło w nim związki chemiczne silnie oddziałujące na bakterie.

Czosnek to efektywne lekarstwo działające na większość chorób, które dopadają ludzi. Stosowany jest przez dzieci, dorosłych, a także osoby starsze. Często większość osób zniechęca się do jego spożywania, z powodu nieprzyjemnego zapachu. Ale warto jednak przełamać się i wprowadzić czosnek do swojego jadłospisu. Można też korzystać ze sprawdzonych suplementów diety.

Spożywanie surowego czosnku wcale nie musi być nieprzyjemne, ani też niesmaczne. Dlatego warto znaleźć kilka ciekawych przepisów zawierających w swoich składnikach również czosnek.


Rak szyjki macicy: jaka dieta może nas uchronić przed tą chorobą?

20. marca 2016 Zdrowotne 0

Lekarze biją na alarm i zachęcają do częstszych badań cytologicznych. Rak szyjki macicy to plaga i groźna choroba, na którą każdego roku zapada wiele kobiet na całym świecie. Profilaktyka tej choroby to przede wszystkim regularne badanie cytologiczne. Dzięki niemu w porę można wykryć niepokojące zmiany i rozpocząć skuteczne leczenie. Ważna jest też dieta, która może pomóc wielu kobietom w poprawie stanu swego zdrowia.

Jakie produkty warto włączyć do swego menu? Jaka dieta może chronić przed tak groźną i podstępną chorobą, jaką jest rak szyjki macicy?

Dieta, która może pomóc kobietom na całym świecie w ochronie przed tym nowotworem, powinna przede wszystkim wykorzystywać niezwykłą moc beta karotenu. Ten składnik, świetnie radzący sobie z komórkami rakowymi, znaleźć można w takich warzywach, jak marchew czy kapusta włoska. Likopen to kolejna substancja, która może znacznie zmniejszyć ryzyko wystąpienia raka szyjki macicy. Grejpfruty oraz pomidory są jego najlepszymi źródłami, zatem i po nie warto sięgać możliwie jak najczęściej. Znajdziemy go również w czerwonej papryce, która także powinna pojawiać się w naszej diecie dość często. Witamina C, znajdująca się cytrusach, jagodach oraz w wielu warzywach, to kolejny sojusznik w walce z nowotworami. Niezbędnym składnikiem diety dla pań chcących chronić się przed rakiem szyjki macicy stają się również kiełki pszenicy oraz szparagi. Ich wyjątkowa skuteczność w walce z tym nowotworem wynika z zawartości kwasu foliowego – niezwykle ważnego dla zdrowia każdej kobiety. Badania potwierdziły, że kwas ten może skutecznie hamować rozwój wirusa HPV, który stanowi główną przyczynę problemów z rakiem szyjki macicy.


Makrela w zdrowej diecie

12. lutego 2016 Zdrowotne 0

Dieta pełna ryb i owoców morza to szansa dla tych, którzy chcą poprawić stan swego zdrowia i cieszyć się lepszym samopoczuciem. W gronie tych ryb, po które warto sięgać możliwie jak najczęściej, ważne miejsce zajmuje popularna makrela.

Na czym polega lecznicza moc tej właśnie ryby?

Makrela uznawana jest za wyjątkowo cenne źródło kwasów tłuszczowych omega-3. Ich regularne spożywanie korzystnie wpływa na pracę serca i w znacznym stopniu zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób związanych z jego pracą. W makreli znajduje się jednak znacznie więcej składników, dzięki którym nasza dieta staje się bardziej wartościowa. Makrela jest cennym źródłem wapnia oraz ułatwiającej jego wchłanianie witaminy D. W efekcie ryba ta może poprawić stan naszych kości. W rybie tej znajdziemy również witaminy A oraz E, które są cenionymi przeciwutleniaczami. Dla osób chcących zmniejszyć ryzyko choroby nowotworowej, makrela staje się zatem cennym dodatkiem do codziennego menu. Liczne badania potwierdziły już, że spożywanie tej ryby może chronić przed rozwojem raka, pomaga też zmniejszyć rozmiary już istniejących guzów. W rybie tej znajdują się również tak cenne dla układu nerwowego witaminy z grupy B. Są one korzystna także dla naszego serca i mięśni, wspierają jednocześnie naszą naturalną odporność. Spożywanie makreli pomaga też w rozwiązywaniu niektórych problemów dermatologicznych. Składniki znajdujące się w tej rybie wykazują się znaczną skutecznością w walce z łuszczycą, mogą też chronić nas przed wystąpieniem tocznia rumieniowatego. Makrela zalecana jest też tym osobom, które borykają się z zapaleniem stawów, zapaleniem okrężnicy oraz astmą.

Dieta, w której pojawia się makrela, może przynieść każdemu z nas wiele korzyści. Sięganie po nią to szansa na pozbycie się problemów z cholesterolem oraz z zapaleniem stawów. Smaczna i zdrowa, może nam pomóc w sporządzaniu wielu ciekawych dań. W efekcie nasza dieta stanie się nie tylko zdrowsza, ale i ciekawsza. W zdrowej diecie ryba ta powinna zajmować bardzo ważne miejsce, a jej spożywanie zalecane jest każdemu z nas.


Dlaczego warto przejść na dietę

25. stycznia 2016 Zdrowotne 0

Dobrze wyważona dieta jest ważna w życiu każdego człowieka. To co spożywamy wpływa nie tylko na nasz organizm i wagę ale także na nasz nastrój i wygląd. Witaminy zawarte w owocach i warzywach poprawiają wygląd naszej cery, paznokci i włosów. Wapń, który spożywamy wraz z produktami mlecznymi wzmacnia nasze kości, natomiast produkty mięsne dostarczają naszemu organizmowi niezbędnego białka. Dobrze wyważona dieta oznacza spożycie tych cennych produktów w ilości odpowiedniej dla naszego organizmu, wiadomo bowiem, że nadmiar jest szkodliwy nawet w przypadku produktów teoretycznie uznawanych jako zdrowe.

Nie ma nic bardziej mylnego niż stwierdzenie, że tylko osoby z nadwagą, lub osoby niezadowolone ze swojego wyglądu powinny trzymać się diety. Każdy powinien odżywiać się zdrowo i starać się unikać zbędnych tłuszczów, oraz produktów o dużej zawartości cukru, gdyż szkodzą one nie tylko naszej sylwetce, ale także naszej cerze, wadze i kondycji. Nie trzeba chyba przypominać, że słodycze i napoje mocno słodzone szkodzą w dużej mierze naszemu uzębieniu.

Chcąc zrzucić kilka kilogramów przy pomocy diety, trzeba dobrać dietę odpowiednią dla naszego trybu życia i upodobań kulinarnych. Istnieją diety, które nie wymagają dużego poświecenia, są też te zwane dietami drakońskimi. Wszystko zależy od tego ile i w jakim czasie chcemy schudnąć, lub jaki jest cel, który chcemy osiągnąć. Kiedy myślimy o zrzuceniu dużej ilości kilogramów, warto wybrać się do dietetyka, który po przeprowadzeniu krótkiego wywiadu dobierze dietę dla nas najbardziej odpowiednią. Można również szukać odpowiedniej diety na własną rękę.